יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

Bokurano



סוג: TV
שם באנגלית: OURS
שם ביפאנית: ぼくらの
יוצר העלילה והצייר: Kitoh Mohiro
חברת הפקות: Gonzo
שנת הוצאת המנגה: 25 לנובמבר. 2003 עד 25 ליוני 2009
שנת הוצאת האנימה: 9 לאפריל 2007 עד 17 לספטמבר 2007
עונות: 1
מספר פרקים: 24
מספר ווליומים וצ'אפטרים: 11 ווליומים ו66 צ'אפטרים
ג'אנר: דרמה, מכה, מדע בדיוני, פסיכולוגי, סיינן
הגבלת גיל: R - 17+


שלום לכול הקוראים ^_^
רק משלימה פערים ועושה עידכונים חדשים ורבים, אני החלטתי גם מהיום לא לפרסם רק ביקורות לאנימות אלא לפרסם גם דברים אחרים, כגון ציורים, קוספליים, כל מיני שירים וקליפים שאני אוהבת, דיונים נחמדים ועוד... שלא יהיה משעמם =] ואולי גם אז יגיבו פה יותר ^_^
אז הסיקור הבא, הוא על האנימה האחרונה שסיימתי, וזוהי בוקוראנו.


הסיפור מתרחש במהלך מחנה קיץ, 15 ילדים, 8 בנים ו7 בנות, מוצאים מערה ליד הים.
ממש בעומקי המערה, הם מוצאים מקום עבודה ממוחשב עם הרבה מחשבים וציוד אלקטרוני, ולאחר מכן, מוצאים את הבעלים של כל זה, אדם הנקרא קוקופלי (Kokopelli).
קוקופליי טוען כי מתכנת העובד על משחק חדש, אשר הוא בעצם לתפעל רובוט ולהביס בעזרתו אוייבים הפולשים לכדור הארץ.
הוא משכנע את הילדים לבדוק את המשחק ולחתום על חוזר.
כולם חוץ מאחת חתמו על החוזר, ובקושי כמה רגעים לאחר מכן הם מתעוררים באופן מסתורי על החוף כאילו דבר לא קרה וכל זה היה חלום.






דעה אישית:

אנימציה:
לא משהו נורא האם, בהתחשב בזאת שזאת אנימה לא ממש חדשה, והסגנון הציור הוא מאפיין הרבה אנימות ישנות, בסגנון אוונגליון.
הציור עצמו לא משהו נורא, הוא גם לא שיא היופי, אבל אפשר להסתדר איתו.
גם זה היה בתחילת שנת 2000, ככה שבאמת ביחס לשנים זאת אנימציה לא רעה בכלל אפילו.
וביחס לסדרה ולעלילה, זה משהו מאוד לא רלוונטי, אולי הציור לא משהו, אבל הסדרה הזאת מופלאה ומרתקת בפני עצמה.
7/10

עלילה:
את האמת, אני זוכרת שבכנס האנימה אני ביקשתי מהמוכר המלצה למנגה כמו Evangelion, אז הוא המליץ לי על Bokurano.
אחרי שקניתי את הווליום הראשון, הסתכלתי על תקצירים באינטרנט, והרגשתי שאולי בזבזתי סתם כסף על זה, כי זה נשמע לא משהו מעניין, ולא מתקרב לאפיות של אוונגליון.
היה כתוב שזה פסיכולוגי, והרגשתי שאני סתם שופטת את המנגה עוד לפני שאפילו קראתי.
קראתי את הווליום הראשון (שזה שווה ל3 פרקים בערך), והודהמתי.
עלילה מאוד מקורית, והם בנו אותה בצורה טובה ביותר, הדבר היחיד שהיה קצת רע זה שהם הציגו את הסוף כבר בסוף הווליום הזה (כלומר פרק 2 באנימה), שזה דיי מאכזב לדעת שאני אדע מה הסוף של זה (סוף אפי שתמיד חלמתי שלאנימה פסיכולוגית ייקרה XD)
*כמובן אחרי זה התחלתי את האנימה*.
אז כמו שאמרתי, זה נשמע דיי... מוזר ולא מעניין בקריאה של התקצירים, אבל אחרי הפרק השני זה ממש מדהים, עצוב, מרגש וגורם לך לחשוב על העולם בצורה שונה.
כבר סיימתי את האנימה הזאת, והיא באמת עוצבה בצורה מאוד מעניינת וטובה, ואכן גרמה לי להסתכל על העולם בצורה שונה.
9/10

פסקול
אני כבר התמכרתי לשירים XD
זמרת שאני מאוד אוהבת (אני אפילו עכשיו שומעת את הסיומת השנייה XD), ובנוסף השיר פתיחה של בוקוראנו של הזמרת הזאת הוא השיר רקע בבלוג שלי ^^.
בנוסף הפסקול במהלך הפרקים ממש מדהים וערב לאוזניים, מתאים לסיטואציות שעוברות שם.
הדבר היחיד שקצת איכזב אותי זה הדיבוב, בגלל שקראתי קודם את המנגה, ציפיתי שיהיה להם קול אחר, לדוגמא לקוקופלי אין קול שמתאים לו כלכך, גם לוואקו אין קול שכזה התאים לו... אבל אחרי צפייה ממושכת בפרקים, התרגלתי.
ודווקא קואמושי שהוא היצור הכי שנוא עליי שם (מניאק רשע XD) קיבל מדובב שאני דיי אוהבת TT_TT.
9/10

דמויות:
מדהימות.
באנימות פסיכולוגיות זה ידוע שזה חשוב שהדמויות יהיו בנויות היטב, הרי באנימות פסיכולוגיות מציגות את השינוי באדם, במיוחד בפן המוחי, איך הוא משתנה לאורך הסדרה על פי התרחשויות בעלילה (גם אוונגליון ממש מתמחה בתחום הזה) ומראה על שינוי והתנהגות הנפש לאורך כל הפרקים..
ככה שצפוי שבאנימות פסיכולוגיות הדמויות יהיו חלק חזק בעלילה, אבל זה ממש מדהים, איך בפרק אחד גורמים לך להתחבר לדמות, ולכל דמות יש עבר מורכב אחר, תחשבו על זה, 15 דמויות ואפילו יותר (יש את הדמויות שנספו לסדרה) בעלות מורכבות מיוחדת ועמוקה בצורה שווה ומרתקת, כל אחד ואחד משם.
באמת דבר שלא יצא לי לראות בהרבה סדרות, אם בכלל יצא לי.
9/10

הנאה:
בנתיים, מאוד מאוד נהנתי.
אני חולה על אנימות פסיכולוגיות, וזאת אנימה פסיכולוגית ממש טובה, מנפצת את כל מה שציפיתי לו.
ככה שבאמת אל תשימו לב לתיאור המטעה, זאת אנימה ומנגה שווה (למרות שמחסירים פרטים דיי חשובים באנימה, זה ממש מעציב אותי האמת), לכל אלו האוהבים דברים טרגדים פסיכולוגיים כמובן =]
נכון שהקטע שאומרים כבר מה יהיה הסוף בפרק 2 מאוד מאכזב, אבל לא הפסקתי להיות מופתעת למרות הכל =]
10/10


ציון סופי: 9/10





לסיכום:
לכל אוהבי הפסיכולוגיה הטרגית, ממליצה בחום =]
אחלה סדרה, שמשאירה אותך עם טעם טוב ^_^



4 תגובות:

  1. יכול להיות שזה רק אני מתבלבל,אבל כתבת באנימציה "גם זה היה בתחילת שנת 2000" בזמן שלמעלה כתבת שהאנימה היא מ2007?

    השבמחק
  2. אוי באמת? XD
    זכרתי שזה ב2001 משום מה XD
    *משנה*
    תודה שאמרת לי =]

    השבמחק
  3. אבל אל תשכח גם שהמנגה התחילה ב2003
    כמו שמנגה של Itazura na Kiss יצאה ב1980 או משהו כזה, והאנימה יצאה לפני שנתיים והעיצוב של הדמויות היה מזעזע.

    השבמחק
  4. כן אבל אחרי הכל המנגה היא לא מה שקובע את האנימציה XD

    השבמחק