יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

מדריך: ציור מההתחלה עד הסוף שלב-שלב




שלום לכולם!
אז הכנתי פה מדריך של ציור, בעיקר של הפנים, שאני מציירת מהסוף להתחלה ומסבירה כל שלב.
את שלב ההצללה לא הסברתי, כי כבר כתבתי מדריך לדרך ההצללה שלי, שאתם יכולים להתבונן בו פה.
מקווה שהמדריך שלי עוזר! (אגב הציור לא יצא כלכך טוב כי עשיתי אותו דיי מהר, יש בראשון מבחן ולקחתי לעצמי רק הפסקה של שעתיים בשביל לעשות את זה XD)



שלב ראשון: קדם ציור
קודם כל, הכלים בהם השתמשתי: עיפרון חודים 0.5 עם עופרת 2H, עיפרון רגיל HB, עיפרון חודים 0.7 עם עופרת 2B, מחק וצבעי מים.
צריך לדאוג שהידיים יהיו נקיות, וכשעובדים עם העפרונות הרכים כדאי להשים מתחת ליד דף כדי לא ללכלך את הציור (אני לא אפרט לגבי הניקיון, אבל כתבתי מדריך לאסטתיקה כשמציירים בידני פה).


שלב שני: סקיצה ראשונית
אוקי אז פה בעצם ציירתי ממש מהר (וחלש! זיכרו זה כלל מאוד חשוב שלא יהיו לכם סימנים על הדף).
התחלתי מסירטוט הראש מהגולגולת, בחפיפה ציירתי קו אמצע לאורך הפנים, ואז המשכתי לציור הלחי והסנטר, אחרי זה הוספתי את הצוואר.
תראו עוד לא תיקנתי את הטעויות, זוהי הסקיצה הראשונה שלי בלי מחיקות.
השתמשתי פה בעיפרון חודים 0.5.




שלב שלישי: המשך הסקיצה + התחלת פירוט הפנים
כשאני עדיין משתמשת בעיפרון חודים 0.5, התחלתי את הכתפיים ואת עצמות הבריך (עוד אין לי מושג אם זה יהיה בן או בת.. XD).
תיקנתי מעט את תווי הפנים (שוב ממש חלש עם העיפרון כדי לא לעשות סימנים), מחקתי מעט את קו האמצע (אבל לא לגמרי, שיהיה לי קל לצייר את העיניים במקום הנכון), התחלתי בהוספת האף (כי הכי קל למצוא את המיקום שלו, כי הוא נמצא בקו העיקול של הלחי) ואז ציירתי במרחק מתאים את השפתיים.




שלב רביעי: המשך הסקיצה ופירוט הפנים
עדיין בשימוש בעיפרון החודים 0.5, הרחבתי מעט את הצוואר, תיקנתי עוד קצת את תווי הפנים, צורת הגולגולת ואת הכתפיים, והתחלתי לעבוד על העיניים.
עשיתי כמה מחיקות עד שהגעתי לצורת העיניים הרצוייה, ובכלל לא תיכננתי איזו דמות אני עושה, ככה שממש מומלץ לצייר חלש, במידה ואתם רוצים לבדוק איזה סוג עין או שיער יתאימו לדמות וכשתמחקו הדף יישאר נקי ובלי סימנים.
דאגתי להמשיך לצייר חלש ולעבוד נקי, למחוק את כל הסימנים שיש על הפנים ומסביב (אבל לא לגמרי, עד שלב הליינארט לא צריך לנקות הכל כי אני עדיין ממשיכה לצייר).




שלב חמישי: סיום פירוט הפנים והגוף והשלמת הסקיצה הראשונית
פה עשיתי הרבה שינויים.
התחלתי קודם כל מהשלמת הפירוט בפנים, קודם מהשלמת העיניים, הוספת העפעפיים, הוספת הגבות, תיקון הפה והאף והוספת האוזניים.
אחרי זה התאמתי את תווי הפנים לסיגנון העיניים וההבעה שעשיתי לבחור, חידדתי לו את הסנטר, עשיתי לו מבנה יותר גברי בלחיים והחלקתי את הגולגולת (אך זה לא התיקון הסופי עדיין, את התיקון הסופי אני עושה אחרי שאני מוסיפה שיער ושם אני רואה את כל הבעיות ביחד)
אגב, זה לא חובה שהכל יהיה שווה אחד לשני, ואם אתם פרפקציוניסטים כמוני, הינה עוד סיבה למה ממש מומלץ לצייר חלש, שיהיה אפשר לתקן. לפני העיניים האלו עשיתי עוד 3 סוגי עיניים (עוד לא ידעתי אם זה יהיה בן או בת, בסוף ראיתי שהכי מתאים בן).
הרחבתי את הצוואר מעט, שיהיה לו מראה יותר גברי, ותיקנתי את הכתפיים שיהיו יותר גבריות, והוספתי התחלה של החזה שלו (שכניראה אני לא אצייר).




שלב שישי: פירוט הבגדים, אביזרים
אני אישית תמיד עושה את הבגדים והאביזרים לפני השיער, בין אם זה קצר או ארוך (ועושה ממש ממש חלש, כי במידה והשיער ארוך שיהיה אפשר למחוק את החלקים שהשיער מסתיר).
התחלתי בציור בסיסי של חולצה ממש בחלש ובלי השקעה כלכך, יצרתי נפח לבגד, התחלתי להוסיף את השכבה של הגופיה מתחת, את הפס על פתח החולצה ולבסוף את השרשרת.
שוב מקפידה מאוד לא ללחוץ על העיפרון ושזה ייצא מאוד חלש, שאם אני מתחרטת ורוצה לשנות יהיה לי קל.
בנוסף הרחבתי את הצוואר ושייפתי את הצורה של הכתפיים, שהוא יראה אפילו יותר גברי (הוא באמת נראה מעט נשי עדיין XD).




שלב שביעי: שיער
זה שלב חשוב.
לפני שאני מתחילה את השיער, אני דואגת לנקות את הפנים מלכלוכים מיותרים, שיהיה נקי וכיף לעבוד וכך אוכל לשחק עם השיער בלי לדאוג למחיקה מסוכנת אחר-כך.
עכשיו התחלתי עם השיער, בקטע הזה אני עובדת מאוד מאוד חלש, כי אני לא בטוחה איזה שיער מתאים לו. זיכרו שסיגנון שיער וצורה וצבע של השיער יכולים לשנות את כל המראה של האדם.
ניסיתי מספר סיגנונות, ארוך, קצר, מבולגן, בסוף הלכתי על הסיגנון הפשוט וציירתי קווים מאוד חלשים של הכיוון של השיער בלי לפרט בו הרבה.
את הפירוט המלא אני עושה תמיד בשלבי ההצללה.




שלב שמיני: שלב הליינארט
אני בודקת שאני מרוצה מהסקיצה הבסיסית, מתקנת כל מיני מקומות, ממלאה את האישונים של העיניים, מוסיפה דברים, מנקה אזורים ומתחילה בליינארט.
אני מדגישה הכל, בקו אחיד, לא נורא אם קצת עקום, את הכל אני מדגישה חזק בעיפרון 0.5 חוץ מהשיער. עליו אני עובדת לחוד בשלבי ההצללה עם עיפרון שונה.
שלב זה מאוד חשוב, כי זה השלב בו צריך להיות בטוח בציור, שלא תגלה ששכחת משהו ואז לא תוכל למחוק כי נשארים סימנים אחרי המחיקה.





שלב שמיני: צבע בסיס 1
אוקי אז פה אני מוסיפה את הצבע הכי בהיר שאני משתמשת לכל החלקים שאני צובעת.
צבע בסיס 1 הסברתי גם במדריך של ההצללות שלי, מבין כל החלקים שאני צובעת בעיפרון, צבע בסיס 1 זה הצבע הכי בהיר, זה למה גם את החלקים הכהים אני מתחילה בצבע הזה, כי אחרי זה פשוט מוסיפים עוד שכבה כהה וזהו.
אז אני צובעת את כל החלקים שאני אצבע בצבע הבסיס 1, כולל השיער הלא מודגש.
לא נורא אם יש חורים בצביעה, מטפלים בזה בשלב הבא
בשלב הזה אני משתמשת בעיפרון HB.




שלב תשיעי: צבע בסיס 2 ומילוי חורים
עדיין בשימוש עם עיפרון HB, אני עוברת על החלקים בבגד שהם כההים ושמה עליהם עוד שכבה כהה יותר.
בנוסף אני ממלאה את החורים בעוד שכבה (גם פה לא נורא אם עדיין יש חורים, זה יטופל בשלבי ההצללה)
זאת הצביעה הכימעט אחרונה לבנתיים.




שלב עשירי: פירוט השיער ותיקון כל מיני דברים שלא שמתי לב אליהם
בכללי, ממש כדאי לא לתקן אחרי השלב הזה, זה למה צריך לבדוק בשלב השמיני טוב טוב שאתם סגורים על הגירסא הזאת.
אני לא הייתי זהירה כלכך בציור הזה.
אחרי התיקונים שעשיתי בשפתיים, אני עוברת לשיער.
אני לוקחת את העיפרון חודים 0.7 שלי עם העופרת 2B, ומתחילה להדגיש ולפרט את השיערות הבולטות, מנסה כמה שיותר לעשות קווים זורמים וחלקים.
אני דיי הגזמתי עם כמות התלתלים, וזה עשה לי חיים קשים אחרי זה, אז כדאי להיזהר עם זה, קשה למחוק כשעושים כלכך חזר עם העיפרון הזה.




שלב אחר-עשרה: הצללות, תיקונים, מריחות ורקע
אז פה בעצם עשיתי את כל מה שנשאר עד לסיום הציור.
לא פירטתי בקשר להצללה כי גם לא היה לי זמן וגם המדריך שכתבתי של ההצללות מפרט בקשר לזה (נתתי קישור למעלה).
התחלתי בצביעה בשכבה נוספת של השיער, שיהיה יותר כהה, ואז עם 2B 0.7 התחלתי להצליל מהמקומות הכההים לבהירים והוספת תלתלים נוספים.
אחרי זה הצללתי את הפנים והעיניים, עברתי לגוף ולבגדים והשתמשתי במריחות בחולצה שיהיה אחידות בצבע.
אחרי כל התיקונים, לעבור פעם שנייה על ההצללות בשיער, בגלל שהדף היה דיי מלוכלך (גם אחרי המחיקות והניקיון שעשיתי, זה למה זה מאוד מאוד חשוב לא לחרוט על הדף), זרקתי צבעי מים בטקסטורת ספוג על הדף.
השתמשתי בצבע כחול, אחרי זה הוספתי את הירוק, אחרי זה הוספתי כתום ולבסוף הוספתי ורוד.
דאגתי כמובן לעבור על הקווים של הדמות שוב בעיפרון 0.5, בגלל שההצללות מטשטשות את הקווים אחרי זה.
ואחרי מעט עריכות contract בפוטושופ, זהו! זה התוצר הסופי בעצם:
(כן אכן מכוער ביותר... הסורק שלי סרק את כל החריטות שעשיתי על הדף והשיער יצא מוגזם מידי... הייתי צריכה לעשות פאנארט של לולוש או משהו ><)








אם יש דברים לא מובנים או כל מיני שלבים ומידע שאתם רוצים שארחיב עליו, רק תכתבו פה ^^
כמובן הערות, טיפים לשיפור, המלצות ודעות יתקבלו בברכה.

מקווה שהמדריך הזה עזר לכם!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה