יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

מדריך להבעות פנים




שאללום לכולם!!
זה גם לכבוד תחרות הקומיקס שמתקרבת, אני בטוחה שזה לא יזיק לאף אחד =]
אגב, הסגנון שהשתמשתי פה זה באמת במקרה, זה שילוב של הסגנון שלי, הסגנון של מחברת המוות הסגנון של קוד גיאס והסגנון של נארוטו (XD).
והדמות שציירתי זה לא ראייטו, לקחתי את המודל שיער שלו, את מודל העיניים של מינאטו, תווי פנים שאני המצאתי ועוד כמה טאצ'ים שלי, אז לא להתבלבל XD.
וגם, תסלחו לי ולציור הגרוע שלי, בשלב מסויים כשציירתי את זה אני התחלתי לחפף מרוב תיסכול XD זה פשוט לעשות כל הזמן אותו הדבר בשלב מסויים וזה גם קשה לצייר את אותה הדמות המון פעמים ואכישהו לנסות שהיא תצא דומה (מה שלא קרה T_T)


אז היום החלטתי לחדש מדריך ישן ישן שעשיתי מלפני שנתיים של הבעות פנים =]
המדריך הזה הוכיח לי שהוא מתאים לכולם!! היה לי קושי רב בלצייר חלק מההבעות, באמת!.
אגב, אני יסביר גם על הבעות פחות שכיחות כמו כשאדם הרביצו לו אז את צורת הפנים הנפוחה ועל החיוכים הסדיסטים ואפילו על צורת הגבות.
זה יהיה מדריך מפורט בו אסביר במדיוק איך ליצור את ההבעות שאנו רואים בסדרות האנימה ובמנגות.
אבל אני לא אסביר על ההבעות של הצ'יבים המוגזמות, אלא על ההבעות שבאמת רואים בסדרות רגילות (לא כולל קטעי הצ'יבי אם יש).
אני אפרט ואנתח כל אחת מההבעות שציירתי, מה הדברים שהופכים את ההבעה לכזאת ובמהלך השבוע אני יוסיף עוד הבעות (אגב אתם מוזמנים לבקש פה גם הבעות שאתם מתקשים בהם ורוצים שאני אנתח מכל הבחינות, הן פיזיולוגית, הן פיזית והן מבחינת הציור).
ההבעות ממוספרות, כך שאני אנתח על פי המספור.

אבל לפני ניתוח ההבעות, הדברים שבעצם צריך להתאים להבעות הם:
צורה ומבנה העין.
צורת הגבות.
מבנה הפה.
ולבסוף, העור בפנים.


אלו הם הדברים אותם צריך להתאים לכל הבעה, וחובה אפילו!!
בקשר להבעות, צריך להיות מאוד מדוייקים ולהבין בדיוק איך לעשות את ההבעות כדי שהן ייצאו אמינות ומשדרות רגש אמין.
זה נראה כאחד הדברים הקלים יותר, אבל זה קשה לצייר הבעה מיוחדת וחריגה שבאמת תתן לנו את הרגש שהדמות מביעה.
ככה שאל תמעיטו בערך של ציור הבעות, אני לפני המדריך חשבתי לעצמי "לא תיהיה לי בעיה לצייר כמה הבעות", בסוף ישבתי על כל ההבעות איזה שעה וחצי, במיוחד על ההבעות הקיצוניות של הבהלה XD.

ההבעות:



הבעה מספר 1 - חיוך קטן
ההבעה הזאת לא ממש משדרת רגש מובהק, אך ניתן לראות שמה שההבעה משדרת היא רגש חיובי או רגש ניטרלי.
על ההבעה הזאת אין לי איך להרחיב יותר מידי, לא צריך לעשות משהו מיוחד כדי לצייר את זה.

הבעה מספר 2 - "Sadness and Sorrow"
זו הבעה שכבר בהתבוננות ראשונית אפשר לראות את הרגש השלילי שהוא חש - עצב.
עכשיו, איך ליצור את ההבעה של הרגש עצב?
העיניים חצי סגורות, משמע שהן צריכות להיות יותר צרות בעובי מהעיניים במצב רגיל וגם העפעפיים יותר גדולים (כי העיניים חצי סגורות), וגלגל העין, כמו שאתם רואים גם בציור יותר רחב, וכך גם האישונים צריכים להיות יותר קטנים (בקשר להתרחבות והאישון, מבחינה פיזיולוגית, האישון מתרחב בניסיון לקלוט כמות גדולה יותר של קרני אור, וכאשר כמות האור גדולה - הוא מתכווץ, ובכלליות, האישון מתכווץ ומתרחב בעזרת שרירים הנמצאים בקשתית כדי להתאים את כמות האור העוברת דרכו אל הרשתית).
צורת הגבות כמו שאתם רואים בצורת חצי ירח הפוך, והקווים ששמתי בתחילת הגבות מעידות על כיווץ השרירים של הגבות, שימו לב שכשאנשים גם בחיים הרגילים קרובים לבכי או עצובים, הם מכווצים את השרירים בגבות ויוצרים את הקמטים האלו בתחילת הגבות ואת צורת הירח בגבות.
גם כמובן שהפה נפול בצורת עצוב, וכדי להוסיף לדרמטיות ולרגש, כדאי להוסיף קמטים מתחת לעיניים, כשמביעים רגש של עצבות וקרובים לבכי, השרירים מתחת לעיניים מתכווצים כלפי מעלה עקב התגובה מהיווצרות הדמעות או התחלה של היווצרות שלהן, מה שעושה קמטים מתחת לעין.

הבעה מספר 3 - שמחה
ההבעה הזו מיידית אומרת לנו שהוא שמח (ויש מצב שהוא נמצא ליד מישהו שהוא אוהב כי הוא מסמיק).
על מצב ההסמקה אני אסביר מאוחר יותר (אפשר לראות בהבעה מספר 10 הסבר מפורט על ההליך הפיזיולוגי של תהליך ההסמקה), וסתם לידע כללי, לרוב בצחוק אינטנסיבי תגובה מאוד שכיחה ופיזיולוגית הן הסמקה והיווצרות דמעות בזווית העין.
כפי שאמרתי, פתיחת הפה בצורת חיוך רק יותר קיצוני מגדיל דרמטיות הרגש, אבל אנא לא להגזים, הפה הוא איבר בעל גבולות קבועים, אם אתם רוצים ליצור ציור לא צ'יבי ואנימה כמו בסדרות, לא ליצור חיוך שנמתח עד לחזה או משהו, צריך להבין מתי זה עבר את הגבול.
כשהעיניים סגורות, ולא קשור לצורה הזאת, לא לשכוח את העפעפיים, וצורת הגבות שלא כמו בהבעה הקודמת, הפוכות למה שהיה בהבעה הקודמת, ושימו לב שהן ממוקמות גבוה יותר מהמקום המקורי שלהן כשזהו מצב ניטרלי של הפנים כמו בהבעה הראשונה, זה רפלקס כשאתה מחייך בצורה כזאת ועוצם ככה את העיניים הגבות שלך מורמות למעלה.

הבעה מספר 4 - "Huh?"
את האמת, אני באמת לא יודעת מה ניסיתי להביע פה XD.
זה מן הבעה של "ha? או "neee" או.. טוב אני ניסיתי ליצור כאן פרצוץ תוהה, אפשר לפרש את זה גם כפרצוף תוהה (הפה יצא לי ימינה מידי, וגם נוטה יותר מידי למטה).
כדי ליצור הבעת תהיה, או הבעת שאלה של "ha? wakarimasen desu!!" צריך קודם להגדיל מעט את צורת העיניים והכוונה באורך שלהן, שהרוחב שלהן יישאר אותו דבר.
יש גם להקטין קצת את גלגל העין, הקטנת גלגל העין נותנת תחושה של הפתעה/אי הבנה/חרדה, וזה הכל תלוי בכמה הקטנת את גלגל העין, בשביל ליצור הבעת אי הבנה או הבעת clueless ותמימות יש להקטין מעט את גלגל העין, לא הרבה.
קשה לי לתאר את הצורה הגיאומטרית של הפה, אבל זה מעין טרפז מוזר כזה XD (לפעמים גם טרפז ישר זווית XD) ככל שתרחיבו אותו ותאריכו אותו בהתאם, תוכלו ליצור מגוון רחב של הבעות.
ושוב הגבות כמו בהבעה הקודמת, זה גם ריפלקס לחוסר הבנה שמרימים את הגבות ככה.

הבעה מספר 5 - "Evil Smile aka Yagami Raito"
חחח XD רק בשביל ההבעה הזאת הייתי מכינה את המדריך 3> תמיד רציתי לצייר משהו כזה.
זאת הבעה טיפה פחות ריאליסטית, אבל ריאלית בעולם האנימה והמנגה הלא צ'יבית.
הסתרת העיניים עם הצל יותר אווירה יותר קיצונית של רשע והפחדה, למרות שלא הצלחתי עם הצל כלכך XD.
החיוך פה ממש כמו בציור השער של המדריך, חיוך רשעי =].
זה חיוך מיוחד מאוד, בחיוך הזה, הפה יורד מעט למטה מהמיקום הרגיל שלו, בנוסף נמתח לאורך מאוד רחב של הפנים ובקיצוניות מוחלטת.
הקמטים לצד החיוך הם מאוד חשובים, אלו הקמטים הנוצרים כתגובת הפעלת השרירים בצידי הפה, מדגישים את עוצמת החיוך ואת הרגש עצמו (וגם זה באמת אמור להיות ככה מבחינה אנטומית, הקמטים האלו).
שימו לב לקימור בשפתיים, הוא עדיין נשאר לא משנה איזו הבעה הוא עושה (נכון שבחלק מההבעות לא השארתי את הקימור הזה, אבל זה בגלל ששכחתי ממנו, אבל הקימור של השפתיים אמור להיות ככה תמיד, אם תסתכלו על ראיטו, בכל מגוון ההבעות הרחב שלו הקימור בשפתיים שלו נשאר, כי ככה זה באמת, שפתיים ופה בכללי לא מציירים קו, וגם אם מציירים קו, עדיין מציירים קו מתחת לקו הפה כדי להמחיש שאלו שפתיים.

הבעה מספר 6 - טרגדיית בכי
כל ההבעות הקיצוניות של בכי וצעקות מפעילות הרבה שרירים בפנים וכדי ליצור אותן אמיתיות ועוצמתיות צריך ליצור הרבה קמטים בפנים.
שימו לב איך העיניים התרחבו וגלגלי העין התכווצו בצורה קיצונית, ככל שגלגלי העין יותר מכווצים כך הרגש יותר עמוק בכל הנוגע למשהו בסגנון הזה.
העפעפיים צריכים להיות גדולים גם, למרות שהעיניים פתוחות, זה עקב הפעלת השרירים, ושימו לב לצורת הגבות, לא כמו בהבעה השנייה הגבות פה יותר קיצוניות והקמטים שם יותר גדולים (עקב הקיצוניות).
הכיווץ של העיניים בהבעות מהסוג הזה יותר המון קמטים מתחת לעין, אבל צריך לצייר אותם נכון ומדוייק, שלא תצא להם הבעה של מישהו שלא ישן כמה ימים, בגלל זה חשוב לא לזלזל בזה!.
עכשיו בקשר לפה, אין לי צורה גאומטרית לתת לזה XD, אבל שימו לב להבדל בין הפתיחה של הפה בהבעה הזאת, לבין הפתיחה של פה בהבעה מספר 4.
בהבעה כזאת מפעילים יותר שרירים בפתיחת הפה, יוצר את האווירה ההיסטרית, לכן הפה נמתח יותר לצד אחד ולכן גם יש רק קמטים בצד אחד, כי שם מופעלים שרירים בצורה קיצונית ביחס לצד השני.
חשיפת השיניים בצורה הזאת מדגישה את עוצמת הרגש שלו, ובהתאמה של זווית הפה (כלפי מטה כרגש שלילי וכלפי מעלה כרגש חיובי) יוצרות את ההבעה בצורה יותר עוצמתית.
גם שימו לב שהעיניים שלו דיי פוזלות, זה גם פרט חשוב, וגם כדי להדגיש את הצער שלו, זה מומלץ לעשות כמו שאני עשיתי, דמעות בזווית העין (להסבר מפורט על איך לצייר דמעות בצורה אמיתית ונכונה, תראו הבעה מספר 11, שם יש הסבר מפורט יותר על הדמעות).

הבעה מספר 7 - היסטרייה חרדה ופחד
אחת ההבעות הקיצוניות ביותר באנימות, אך גם אחת מהשכיחות ביותר.
לפני שאתחיל לנתח את האופן הציורי של ההבעה, אני רוצה קצת להסביר את התהליך הפיזיולוגי של הפחד על מנת שנוכל לצייר את ההבעה יותר אמיתית ואמינה:
במישור הפיסי הפחד גורם להעלאת הורמון האדרנלין ומביא לתופעות אופייניות כמו הרחבת האישונים, הגברת קצב פעימות הלב, העלאת לחץ הדם והרחבת כלי הדם אל השרירים כל זאת כדי להכין את מערכות הגוף להתמודדות פיזית אפשרית עם האיום או הסכנה.
בהבעות קיצוניות, צריך לצייר את הכל בצורה קיצונית, אבל לא מעבר לגבול הריאליזם של עולם האנימה ומנגה.
הרחבת העיניים בצורה קיצונית, אך שמירה על האנטומיה של הפנים!.
כמו שאמרתי למעלה, ככל שגלגלי העיניים קטנים יותר כך ההבעה יותר קיצונית, ועקב הרחבת האישונים, הם עד כדי כך גדלים עד שהם מכסים את ההיקף של גלגל העין (אף על פי שגלגל העין עצמו מתכווץ כתגובה לפחד לחרדה ולהיסטריה).
הגבות מורמות הרבה יותר מבצורה הבסיסית, ושוב הקמטים בגבות ממש מובלטים שם, עקב שימוש קיצוני וריפלקסי של השרירים באיזור גבות.
שימו לב לקמטים הקיצוניים שמתחת לעיניים, אבל יש להבדיל קמטים הנובעים משימוש קיצוני של שרירים וקמטים הנובעים מחוסר שינה.
קפלים של חוסר שינה הם קפלים יותר שטוחים ובאים בזוגות, הקפלים הנוצרים עקב שימוש קיצוני בכיווץ שרירי העיניים יותר גדולים ובעלי שקע בפנים גדול ולא קרוב לעין כמו קמטי חוסר שינה.
והפה, לא כמו בהבעה הקודמת, פה הפה פעור בפראות ובקיצוניות, על מנת להדגיש את ההיסטריה שלו, ולכן גם הקמטים לצד הפה יותר גדולים.

הבעה מספר 8 - "Dead Serious"
הבעה גם יכולה להיות הבעה רגילה וגם הבעה רצינית, אבל לא הבעה של מישהו שחושב ומהרהר בתוך עצמו.
אדם שמהרהר בתוך עצמו, הגבות שלו בשיפוע יותר גדול כלפי מטה, גלגלי העיניים כתור ריפלקס נודדים לפינות העין שנמצאות למטה לרוב.
כדי ליצור הבעה של מישהו רציני, מה שהכי חשוב זה הזווית והשיפוע של הגבות ולהתאים אותם לעיניים, ולא לשכוח לעשות את הפה בזוית כלפי מטה, אבל לא בצורה קיצונית.

הבעה מספר 9 - סאדו מאזו (XD)
אני קוראת לה "האדם הסדיסט", וגם עוד חיוך ראיטו (וגם חיוך לולו ^^).
אבל הייתי יכולה ליצור את זה אפילו יותר קיצוני ולהדגיש את המחשבות הסדיסטיות שעוברות לו בראש.
כשאדם חושב על משהו, ועולה לו רעיון טוב והוא חושב על "אני יעשה את זה! כן! כן!! מושלם!" או משהו כזה, העיניים שלו לרוב נודדות כלפי מעלה בזוית קיצונית מעלה, הגבות שלו בשיפוע למטה אבל לא יותר מידי, והפה שלו מתוח רק בצד אחד הרבה בחיוך קיצוני אבל לא כמו בחיוך בהבעה מספר 5.
בגלל שזה חיוך בלי חשיפת שיניים, אין צורך רב לצייר את הקמטים עקב שימוש השרירים, אבל אם נגיד אני הייתי ממשיכה את החיוך ועושה אותו יותר קיצוני ממה שעשיתי, הייתי צריכה להוסיף את הקמטים של שימוש בשרירים.

הבעה מספר 10 - סקרנות
הבעה חצי מסוקרנת וחצי מופתעת.
חמודה, לרוב מתרחשת בסיטואציה בין שני אנשים, לפעמים שני אנשים שהאדם המסוקרן/מופתע מרגיש כלפי השני משהו, והאדם השני עושה דבר מה שמסקרן ומפתיע את האדם הראשון.
לדוגמא, כי אני יודעת שאני הייתי לא מובנת בעליל:
"אני הולכת להחליף בגדים, נכנסתי לחדר השני, אני כבר חוזרת"
'היא אמרה שהיא הולכת להחליף בגדים בחדר? השני?! רגע אבל החלון של החדר הזה לא מחובר עם החלון של החדר השני?' *הבעה* 'זה אומר..."
הינה סיטואציה לדוגמא, שלפי דעתי ההבעה מתאימה בה.
ואמרתי בהבעה מספר 3 שאני אסביר קצת על הסמקה ועל התהליך, אז הינה אני עכשיו עושה את זה:
למה אנשים מסמיקים ולמה הופכים לאדומים באנימות? (טוב שם זה מוגזם אבל התהליך אכן כמו במציאות).
כשאתם נגיד מרגישים מבוכה או אתם לייד מישהו שאתם מרגישים כלפיו משהו, זרימת הדם מתגברת באופן דרמטי, מה שגורם לכלי הדם הזעירים בפנים (ואגב בגלל שכלי הדם בפנים כלכך זעירים ובעלי קוטר זעיר במיוחד, תגובת ההסמקה קורת דווקא שם) מתחילים להתרחב מה שגורם להופעת הצבע האדום על הפנים.
בקשר לציור סומק, לרוב סומק מציירים כשורה של קווים בזווית נטוייה על עצמות הלחיים, שזה קצת מעל האף וגם על השקע מתחת לעיניים, לרוב הצבע האדום מופיע על עצמות הלחיים, על הלחיים עצמם ומעט על המצח.
וחזרה לניתוח, תגובה פיזיולוגית לסקרנות, כמו בהפתעה, הצורה של העין מתרחבת, גלגלי העין נודדים למקור הגורם סקרנות ופתיחת הפה כתגובת פליאה מתחרש.
שימו לב לקימור של השפתיים, ולצורה שבה הפה נפתח, זה לא כמו בפעמים הקודמות, הפה פתוח ממש למחצה, אבל בצורה קיצונית המדגישה את רגש הסקרנות על פני הדמות.

הבעה מספר 11 - דמעות בשליטה
זה מצב של או דמעות בלי לאבד שליטה, או דמעות בשינה (למרות שגם מתוך שינה אפשר לבכות בחוסר שליטה כמו נגיד בהבעה 6 רק עם עיניים עצומות כמובן).
בקשר לציור דמעות, באנימות זה ממש ממש ממש לא נכון איך שמציירים דמעות!!
לפני שאסביר איך לצייר את הדמעות, חשוב שתבינו מידע בסיסי לגבי התהליך הפיזיולוגי, על מנת שתבינו איך לצייר דמעות:
דמעות הן נוזל המיוצר על ידי בלוטת הדמעות ומופרש מהעין.
בלוטת הדמעות, הן הבלוטה הוורודה בזווית העין (הקרובה לאף).
מה שקורה באנימות שהדמעות נוצרות בצד ההפוך, והדמעות זולגות החוצה, צורה מאוד לא תיקנית וגם לא נכונה בעליל.
בנוסף זה הרבה יותר מדגיש אם מציירים את זה נכון.
בלוטות הדמעות ממוקמת בפינה העליונה הצדדית של ארובת העין, מאחורי העפעפיים, בשקע מיוחד בגולגולת.
בכל פעם שאדם ממצמץ מופרשת כמות קטנה של נוזל דמעתי מהבלוטות. 
הדמעות זולגות במסלול בהתאם לעצמות, אתם יכולים לראות גם בתצלומי פרופיל של גולגולות שהעצמות הבולטות במסלול שהדמעות עוברות הן עצמות הלחיים, הדמעות עושות תנועה מעוגלת כלפי מטה, נעות בזווית הצידה בעיקול בגלל עצמות הלחיים ונופלות במרחק קטן מהפה, ועל עצמות הלסת.
אני לא השקעתי כלכך אז לא יצא לי משהו, אבל המסלול שעשיתי שם הוא דיי נכון ביחס למיקום העצמות של הגולגולת.
והגבות בהטייה למעלה ככה יוצרות תחושת עצבות, אני שכחתי לעשות את זה אבל צריך לצייר את הקמט בגבות, כי התנועה הזאת של הגבות דורשת מאמץ דיי גדול של שרירים באזור הזה מה שמצריך לראות את התזוזה וקמט באיזור השרירים בגבות.

הבעה מספר 12 - כעס
יצא לי קצת לולוש סטייל XD (טוב אני מודה שהושפעתי קצת מאיך שהם מציירים הבעות, אבל הם עושים את זה ממש טוב, אבל לא כלכך ריאלי XD).
לפני ניתוח מבחינה ציורית, על מנת לצייר רגש מסויים, צריך להבין גם את התגובות הפיזיולוגיות של הגוף על מנת שנוכל לצייר את ההבעה בצורה האמיתית והאמינה ביותר:
התופעות הפיזיולוגים השכיחות ביותר הם: פעילות מואצת של הלב והריאות, זרימת דם מוגברת לשרירים הגורמת להגדלתם הפיזית ולהגדלת כוחם הפוטנציאלי, התרחבות כלי דם, זרימת הדם לפנים (הסמקה), כווץ הפנים וצמצום האישונים, מתח שרירים גבוה, דחף לפעולה וחוסר מנוחה, קוצר נשימה, תנועות גוף מוגזמות ותנועות לא רצוניות.
אחרי שאנו יודעים את זה, יהיה הסבר פיזיולוגי לכל פרט בפנים.
הפעילות המואצת של הלב עקב הכעס, יוצרת זיעה על הפנים, במיוחד שמדובר בכעס דרמטי שהדם בגוף מואץ בצורה קיצונית וגורם להתחממות הגוף, הזיעה היא בעיקר בפנים ובאיזור הצוואר שבהם זרימת הדם מואצת הרבה יותר מבאיברים אחרים, לכן שם הכל מתחיל (ובגלל זה גם כשמודדים חום מודדים את המצח, באיזור הפנים זה האיזור הראשון שמגיע אליו החום, עקב כלי הדם הזעירים שנמצאים בפנים).
באנימות רואים את הגבות זזות בתנועות לא רצוניות, ועקב מתיחת השרירים הגבוה יש תגובה רפקלסית של הגבות להימתח בצורה קיצונית כלפי מטה ולהפעיל שרירים רבים באיזור הזה.
באנימות העיניים נוטות ביחס לזווית הגבות, וכתגובה רפלקסית לזרימת הדם המהירה ועקב חוסר שליטה בפעולות הגוף גלגלי העין באופן לא מודע נעות כלפי מעלה והאישונים מתכווצים יחד עם גלגלי העין.
עקב מתיחות השרירים הגבוה ותנועות מוגזמות יש לחץ רב על השרירים, במיוחד באיזור הפנים, לכן יש הרבה קמטים מתחת לעיניים לרוב על השקע של עצמות הלחיים או אולי מעט מעליהם.
זרימת הדם המוגברת לשרירים מאפשרת תנועות מוגזמות לכן הפה מסוגל להימתח אפילו יותר ממה שהוא יכול תמיד כשהאדם כועס, למרות שאני עצמי לא ציירתי את הפה שלו כלכך נמתח, אבל מה שהכי חשוב בהבעת הפנים של הכעס אלו העיניים, את הפה לא קשה להתאים לעיניים, אבל כשהעיניים לא מביעות כעס, ההבעה כבר לא של כעס.
למי שמצייר קומיקס, כשכועסים יש דחף לפעולה וחוסר מנוחה, לכן באנימות אפשר לראות כשאנשים כועסים הם לא עומדים במקום, הם רועדים, הם מחזיקים את עצמם מלפעול, המוח משדר לגוף להישאר רגוע ולעמוד ישר אבל הגוף לא יכול לנוח עקב הזרימה הקיצונית של דם בכלי הדם.

הבעה מספר 13 - שמחה גירסא 2
עוד סוג של הבעה המביעה רגש חיובי כמו שמחה.
אגב, לידע כללי, בחיוך, אחת מהתופעות של שמחה, החיוך אינו רק משנה את הבעת הפנים אלא יכול אף לגרום למוח לייצר אנדורפינים, המפחיתים תחושת כאב פיזי ונפשי ויוצרים תחושת רווחה.
(אנדרופינים הם חלק מקבוצה של חומרים כימיים המצויים באופן טבעי במוח, ומסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח, בדומה לאופיאטים.)
ובחזרה לניתוח, אחרי שפירטתי בהבעה מספר 3, אין לי הרבה לפרט פה, הדבר היחיד ששונה זה כמות הסומק וצורת הפה, שהפעם יש רק חשיפה של שיניים אבל הפה עצמו לא נפתח, חיוך קלאסי =]

הבעה מספר 14 - "Can't you wait until I'm finish eating?"
את האמת לא רציתי לעשות הבעה של מישהו אוכל, אבל זה משהו שאף פעם לא הראו במדריכים פה, אז חשבתי לעשות גם הבעת אכילה.
טוב זה לא הכי הבעה, אבל זה ציור של פעולה פיזית בפנים ובלסת.
בפעולת האכילה, עקב הכנסת מזון לאיזור הפה, העור והשרירים נמתחים בהתאם להיקף המזון וזה נראה כאילו מבנה תווי הפנים משתנה (מה שבעצם לא קורה, רק העור נמתח יותר).
לא לשכוח להתאים את האיזור המתוח אל תווי הפנים! =]

הבעה מספר 15 - באמצע שיחה
זאת הבעה כזאת שמישהו באמצע שיחה בדיוק מוציא משפט.
זה מאוד מצויין לצייר את זה במהלך קומיקסים =]
גלגלי העין מופנות אל האדם אליו מדברים, האישונים רחבים יותר, אבל זה גם תלוי אם הסביבה בעלת אור חזק או אור חלש.
הגבות מותאמות על פי מה שהדמות אומרת ומה שהיא מנסה להביע, כאן ההבעה היא קצת הבעת "tease" או של "מה זה ברור לא? אל תדאגי לי, אל תשכחי שמדובר בי אחרי הכל" משהו בסגנון הזה.
אין לי גם מה להוסיף לגבי הפה, וכל מה שיש לפרט כבר פירטתי בהרחבה רבה למעלה.

הבעה מספר 16 - אחרי קרב
הבעה שחשבתי עלייה אחרי שציירתי את ההבעה מספר 14, צריך להביא גם דברים כאלו לא שכיחים =] וגם זה בטח יעזור לחלק ממציירי קומיקס =].
אדם חבול שפגעו בו פיזית בפנים, הגוף כתגובה זרימת הדם מתגברת, מה שגורם לחלק מהמקומות הפגועים להיות אדומים, ובנוסף נשלחים אותות למוח ששולח חזרה תחושות כאב באיזורים הפגועים.
שיפשוף באנימות לרוב מסומן כמו שאני עשיתי, קישקוש שחור בזווית XD.
כשנותנים למישהו בוקס בפנים, החלק הפגוע מתנפח וככה כל האיזור בפנים (זה גם קורה בעת כאבי שיניים).
שימו לב! כשאתם מציירי נפיחות, זכרו גם לשנות את מבנה הפנים באזור הנפוח, לא רק בפנים עצמן יש נפיחות, כל הפנים כולל תווי הפנים נפוחים!
ונפיחות עושים במקומות מסויימים, לא בכל המקומות יהיו נפיחויות כאלו, באזור הפה והלחיים יש אפשרות לנפיחות כזאת עקב צורת העצמות והשרירים שם, אבל במצח נגיד לא תיהיה נפיחות אם יתנו לכם שם בוקס, המצח רק יהיה אדום.
שימו לב לגבות שהן בצורת זיגזג בהצלחה ובזווית חדה למעלה, ולקמטים באיזור העיניים, זה כתגובה לעצימה חזקה מאוד של העיניים, יש לחץ רב על השרירים מה שכתגובה יותר קמטים קטנים ממש קרוב לעין.
אין לי יותר להרחיב על זה...





אם יש לכם עוד הבעות שהייתם רוצים שאנתח פה ואצייר אותם, אתם יותר ממוזמנים לכתוב לי עליהם ואני יוסיף אותם למדריך! כי האמת כבר יש לי כמה הבעות שהייתי רוצה להוסיף, אבל אני זקוקה ללפחות עוד 5 כדי להוסיף אותם.
ואו!! כימעט שעתיים לקח לי לצייר ועוד שלוש וחצי שעות לכתוב את זה T___T
ולכל שאלה אתם מוזמנים לשאול אותי גם פה וגם בפרטי!!!



מקווה שזה עזר לכם!!
תגובות והערות יתקבלו בברכה =]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה