יום שני, 29 בנובמבר 2010

Canaan



סוג: TV
שם ביפאנית: カナン
יוצר העלילה והצייר: Ishida Akira
חברת הפקות: P.A. Works, Sentai FilmworksL
שנת הוצאת האנימה: ה-4 ליולי 2009 עד ה-26 לספטמבר 2009
מספר פרקים: 13
ג'אנר: פעולה, סיינן
הגבלת גיל: R-17+


שלום לכולם!!
אז אחרי הרבה מאוד זמן שלא הבאתי שום סיקור, הינה אני מביאה סיקור לאנימה שאני כימעט מסיימת (נשארו לי עוד כמה פרקים).
אנימה מאוד נחמדה, מקווה שהסיקור שלי טוב ועזר לכם. אשמח שתגיבו!! ^___^



עלילה:

אוסאווה מאריה היא כתבת וצלמת יפאנית אשר לאחרונה התחילה לעבוד בשנחאי אשר נמצאת בסין.
יחד עם שותפה מינו, היא מחפשת אחר סיפורים פוטנציאלים חדשים במסעות ברחבי העיר שנחאי.
כשאירוע מוזר מתרחש באמצע פסטיבל מקומי, מאריה ומינו מתחילים מיד בחקירות.
במהרה, שניהם שוקעים אל תוך קרב בין גברים במסיכות ונערה מסטורית לבנת-שיער.
בדיוק כשמאריה כימעט נתפסת בין הירי, חברת הילדות שלנה כנען מופיעה ועוזרת למאריה לברוח.
אך תוכנית מרושעת על וירוס הרסני בעל 100% תמותה מתפתח, וכנען לומדת שהיא חייבת לעמת את עברה אם היא רוצה סיכוי כלשהו כדי לעצמו את ההכנות ולהציל את חבריה.




דעה אישית:

אנימציה: 
מצויינת לפי דעתי.
איכות טובה, יש הרבה פירוט ברקע, הנוף משתנה ומאוד מגוון, ולדמויות יש מראה ייחודי להם (למרות שלאלפרד ולאחותה יש מראה דיי דומה).
הסיגנון ציור מאוד יפה, למרות שהוא מזכיר לי קצת את DTB (וחבל שזה לא הדבר היחיד שמזכיר לי את זה), מאוד פרופורציונאלי.
התנועתיות והאנימציה עצמה מאוד טובה, מדוייקת ומפורטת מאוד בסצינות הלחימה
8.7/10

עלילה: 
העלילה היא מאוד נחמדה, אם כי מוזרה.
הדבר היחיד שלא טוב בעלילה הזאת, זה שזה ממש מזכיר לי DTB... כאילו עשו סדרה אחרת שנתסה כמו DTB להשתלט לתקופה מסויימת עלינו.
אבל עם זאת, רואים בהמשך שזה לא בדיוק אותו דבר, וזה מתחיל בכל נושא וירוס ההואה.
אבל כוחות העל שם, מאוד מאוד מאוד דומה לקטע עם הקונטרקטורים בDTB... עד כמה שזה שונה, פשוט יש הרגשה כזאת, כל פרק שראיתי הייתה את תחושת הטעם של DTB, למרות שברור שזה לא היה ממש דומה.
והסיפור? בכללי, הוא מאוד נחמד, קורה בארץ מיוחדת מאוד, זאת עלילה גם לא שיגרתית, עד כמה שיש דברים שדומים לה, והיא מתפתחת בצורה מאוד טובה.
אני חושבת שהיו צריכים להכניס יותר מתח, לעשות דברים שגם כורכים פחות אקשן אלא יותר תמרון מוחי, בסיגנון מחברת המוות אבל להשאיר את האקשן, פשוט להוסיף יותר תחכום, כי בDTB היה את התיחכום (בערך).
וחבל שלא הוסיפו יותר מיסטורין ומידע יותר דרמתי על המחלה, עד כמה שהיא דרמתית עם ה-100% תמותה (XD).
בכללי, העלילה טובה, אבל כמו בכל סדרה, תמיד יש מקום לשיפור.
(מאוד מעניין אותי לדעת אם הם לקחו את השם כנען מהתנ"ך XD)
8/10

פסקול
מצויין. אני אתחיל בשירים.
השירים, מצויינים, שיר הפתיחה שייך לזמרת ששמתי עליה עין כבר הרבה זמן (Faylan), ועכשיו יצא לי לשמוע אותה יותר, ויש לה קול מקסים ומאוד משתלב עם הפתיח של הסדרה.
גם שיר הסיום, מאוד משתלב עם הקול של הזמרת, והלחן והמילים והכל...
בנוסף יצא לי להכיר זמרות חדשות, והן באמת מתאימות לסדרה, בחרו אותם יפה מאוד.
עכשיו בנוגע ל-OST, הם מאוד טובים, אבל לא נותנים להם יותר מקום ומעמד.
לדוגמא בrainbow, זה היה מעמד מאוד חשוב לשירים ברקע, ששמעו את השיר הראשי של הסדרה כל פעם שהיה הסבר של המספרת, והוסיף המון, או השיר Dear Night Rainbow שהופיע ברגעים דרמתית והקול העצוב של הזמר הוסיף לאווירה.
גם ב-FMAB נתנו תפקיד מאוד מאוד משמעותי לשירי הרקע, ואפשר להבין זאת במיוחד לקראת סוף הסדרה שהכניסו בקטעים מרגשים את שיר הפתיחה Rain באמצע הסצינות.
ככה שחבל שלא עשו את זה יותר בסדרה של כנען, היו יכולים להפוך אותה ליותר דרמטית ועצובה.
בקשר למדבבים, לא יכלו לבחור אנשים יותר טובים.
מאיה סאקאמוטו, שמדבבת את אלפרד, היא מדהימה, אחת מהאהובות עליי (למרות שהיא לא נראה לי ממש מתאימה לדמות הזאת ספציפית), והמדבב של רוי בסדרה הראשונה, ועוד הרבה מדבררים מוכשרים אחרים.
7/10

דמויות:
הדמויות מאוד טובות, אבל רואים שאין התמקדות בדמויות ובאישיות והעומק שלהן, אלא בעומק של העלילה והמחלה.
אני חושבת שלדמויות הראשיות יש הרבה פוטנציאל, דמות ראשית כמו כנען תמיד בעלת רקע עצוב ואישיות מורכבת... מזכירה לי דמויות ראשיות כמו אד, שהן עברו הרבה בחייהם והשתנו מהקצה אל הקצה.
בעצם כנען ואלפרד הן הדמויות הכי מורכבות בסדרה, שיותר השקיעו בעבר שלהן ובאישיות המיוחדת שלהן, אבל לא השקיעו בדמויות כמו של מאריה, כנען ושל יוןיון.
וזה באמת חבל, זאת סדרה שיש לה פוטנציאל, וחבל שהיא מתעסקת יותר באקשן ובעלילה ובסיפור המחלה, ומפתחת רק את שתי הדמויות הראשיות שנועדו כביכול להילחם אחת בשניה, ומזניחות את מינו ומאריה (שגם הם דמויות ראשיות), ודמויות משניות למיניהם שגם להם מגיע יותר קרדיט.
אפילו קשה לי להגדיר אם הדמויות שטחיות או לא, כי לא הראו את האופי שלהם כלכך חוץ מהדמויות הראשיות...
מה שכן, מאוד אהבתי את הקטע בסדרה של ה"לעצום עיניים", כי יש לזה משמעות אחרת בסדרה הזאת.
נגיד בפרק הראשון, כשהיה את פעולה הטרור בפסטיבל, וזה היה נראה כאילו אנשים חושבים שזה חלק מהמופע כי הם לא פחדו, ואז מינו או מאריה(אני כבר לא זוכרת) אמרו "זה לא זה, הם פשוט בוחרים לעצום את העיניים, ולא לראות את האמת".
רואים שיש בסדרה הזאת עומק, רק בזכות השורה הזאת, שהסדרה הזאת רוצה להעביר משהו, אבל חבל שלא נתנו יותר מיקוד בדמויות עצמן, ולא רק בעלילה.
7.5/10

הנאה:
עוד לא סיימתי, נשארו לי כמה פרקים עד לסוף (סדרה קצרה XD), אבל בנתיים מאוד נהנתי, נהנתי מהעומק שמנסים להעביר, מהאקשן הנחמד, מהסיפור והעלילה המעניינת (אני תמיד מתחברת יותר לנושאי רפואה XD) ולכל הסידרה בכללי.
היה נחמד לי לראות עוד סוג כזה של סדרות, חבל באמת שהסדרה הזאת מאוד קצרה, אבל אולי זה בעצם טוב, שתגיע ישר לנקודה, ולא תסתובב הרבה.
לפעמים טוב לסיים אותה מהר, ולא לנסות למתוח אותה עוד ועוד...
ממליצה בחום לכולם לראות את זה =]
9/10



ציון סופי: 8.5/10




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה