יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

Neon Genesis Evangelion




סוג: TV
שם באנגלית: Neon Genesis Evangelion
שם ביפאנית: 新世紀エヴァンゲリオン
יוצר העלילה והצייר: Sadamoto Yoshiyuki
חברת הפקות: Gainax, Production I.G, MOVIC, Sega, Toei Animation, Kadokawa Shoten, TV Tokyo
שנת הוצאת המנגה: החלה לצאת ב26 לדצמבר 1994 וממשיכה עד היום לצאת.
שנת הוצאת האנימה: החלה לצאת ב3 לאוקטובר 1995 עד 27 למרץ 1996.
עונות: 1
מספר פרקים: 26
ג'אנר: פעולה, דמנציה, דרמה, מכה, מדע בדיוני, פסיכולוגי.
הגבלת גיל: R - 17+



שלום לכול הקוראים! ^^

אז זה הסיקור הבא שלי, על אנימה שהושפעתי ממנה רבות, (אפילו אני עושה קוספליי לאנימה הזאת), בייחוד הסרט של הסדרה, The End Of Evangelion, שהוא בשבילי נחשב כיצירת מופת שעד היום אינני מבינה את כל העומק בו... וממליצה לכל מי שרואה את הסדרה, לראות אחרי זה את הסרט, שהוא הסוף המוחלט של הסדרה בעצם.


הסיפור מתרחש בשנת 2015, חצי מהגזע האנושי נכחד, והכחדת השורדים תלויה בידיהם של ניסויי ביוטכנולוגים ענקים הנקראים אנג'לס.
בתוך המפקדה החשאית של אירגון הנקרא NERV, סוכנות מיוחדת של האומות המאוחדות הממוקמת בטוקיו-3, ישנם מספר רב של נערים המאומנים להטיס את העל- קיום הקולוסלי המוכר יותר בשם אוואנג'ליוס, ולהילחם באנג'לס באמצעים שלהם... לא משנה אם המחיר זה במוחם או בנשמתם.
שינג'י איקארי, אשר אביו מנהיג את הצוות בNERV אשר מפתח ומתפעל באוואנג'ליוס, נשלח אל מערבולת של קרבות ואירועים אשר אינו מבין.
הוא מוכרח ליישר את העומק שבתוכו בשביל להשיג את האומץ והכוח לא רק בשביל הלחימה, אלא בשביל לשרוד...






אנימציה: 
האנימציה ביחס לתקופה (1995) היא דיי טובה, לא רעה וממש לא משהו שיגרום לי לא לצפות בסדרה כזאת.
הציור עצמו לא משהו נורא, הוא גם לא שיא היופי, אבל אפשר להסתדר איתו.
וביחס לעלילה, זה משהו מאוד לא רלוונטי, סדרה כזאת מדהימה לא שווה שבגלל שהאנימציה והציור לא משהו שאני לא אצפה בה.
7/10



עלילה: 
ואו.
מילים לא יכולות לתאר את מה שאני מרגישה כלפי הסדרה.
האמת, ביחס לסרט The End Of Evangelion, אין מקום להשוואה, הסרט היה יצירת מופת, והסדרה לא הייתה כזאת מיוחדת.
ההתפתחות הייתה לא מהירה, היה קצב יחסית איטי כמו בסדרה Jigoku Shoujo, אבל היה קצב מצויין.
המקוריות של הסדרה ממש מדהים, בשנים כאלו לחשוב על משהו כזה? ועוד זה היה ממש מורכב יחסית לשנים האלו (ולחשוב שליין יצא רק 3 שנים אחרי זה).
הפרקים האחרונים, מ21 בערך, הם הפרקים המסיבים, בהם יש את ההתרחשויות הכי מואצות.
ובכללי, עלילה מרשימה ביותר, קשה למצוא דברים כאלו כיום.
9/10


פסקול
שיר הפתיחה, ריגש אותי. אבל כלכך.
הוא מדהים, ממש מתאים לסדרה, עמוק ויפה.
הפסקול בסדרה עצמה הוא חביב, אבל היו יכולים לעשות יותר טוב.
המדובבים גם מצויינים, בחרו אותם בצורה טובה ביותר =]
8/10


דמויות:
התפתחות הדמויות נוצר פה בצורה מרשימה וטובה, זה הדבר שהסדרה הכי מתמקדת בו, עקב היותה סדרה פסיכולוגית.
עקב התהליך הפוסט-אפוקליפטי, והקטע של דמנציה (שממש משך אותי אגב), יש שינוי משמעותי ומדהים בדמויות, ורואים את זה בעיקר לקראת סוף הסדרה.
יצרו את זה בצורה כלכך טובה, את ההתפתחות והשינוי בנפש של כל אחת ואחת מהדמויות, וחושפים לאט לאט צדדים שלא העלאתי על הדעת אפילו.
זה מה שאני אוהבת כלכך בסדרות פסיכולוגיות מהסוג הזה, השינוי וההתפתחות של הדמויות עקב אירועים שונים שקורים, ובאנימה הזאת, זה קורה בצורה מצויינת ומדהימה, את זה אני יכולה להגיד בביטחון.
9/10


הנאה:
מאוד נהנתי.
פרקים עמוקים וסוחפים, מלאי מידע, וקצב התפתחות מצויין.
אין ספק שזאת מבין הסדרות הטובות ביותר שראיתי 3>
9/10


ציון סופי: 
9/10




ולסיכום:
סדרה שמומלצת לכל אוהבי הפסיכולוגיה, וגם אלו שלא.
כתור אחת שלא מתה על מכה, אני יכולה להבטיח לכם שתאהבו את הסדרה גם עם המכה שם,  ואני קודם כל מציעה לכם לא לשפוט אנימה לפני שראיתם אותה, גם אם העלילה לא מסופרת כמו שצריך, או אלו לא הסגנונות האהובים עליכם, אז מה? אולי היא כן טובה? אני יכולה להגיד לכם שאני שנאתי מכה, ואחרי שראיתי קוד גיאס (שהכריחו אותי) שיניתי את העמדה לגביי מכה, נכון זה עוד לא ג'אנר אהוב או משהו, אבל לא משהו שאני אשנא גם כן.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה