יום שבת, 9 באוקטובר 2010

Summer Wars



סוג: Movie
שם באנגלית: Summer Wars
שם ביפאנית: サマーウォーズ
יוצר העלילה: Sadamoto Yoshiyuki
הצייר: Sugimoto Iqura
חברת הפקות:
שנת הוצאת המנגה: החלה לצאת מנובמבר 2009 וממשיכה לצאת כיום
שנת הוצאת הסרט: ה1 לאוגוסט 2009
ג'אנר: קומדיה, מדע בדיוני
הגבלת גיל: PG-13


שלום לכל הקוראים!
אז כמו שאמרתי בסיקור הקודם, אני ראיתי שילשום את הסרט Summer Wars, והוא מאוד טוב ברמה שצריך לסקר עליו. אני באמת חושבת שזה מבין הסרטים הכי טובים ראיתי, ואני באמת חושבת שכדאי לכולם לצפות בו, אז אשמח אם תקראו את הסיקור שלי (וגם אם תגיבו).
נראה לי זה הסיקור האחרון שלי להיום, אני גם מחליפה היום שיר בפלייר בתפריט בצד, מקווה שתאהבו אותו ומקווה שהסיקור שלי יצא טוב =]

תקציר:

כאשר תלמיד ביישן בן 13 וגאון מתמטיקה בשם קנג'י קויסו (Kenji Koiso) נשאל ע"י נערה מבוגרת (אשר עליה הוא דלוק) בשם נאטצוקי (Natsuki) לבוא איתה לבית משפחה לעבודת קיץ, הוא מסכים ללא שום היסוס.
משפחתה של נאטצוקי, ג'ינוקי, אשר הייתה קיימת כבר בתקופת המורומאצ'י (1336 עד 1573), והם נפגשו כולם ביחד כדי לחגוג את יום ההולדת ה90 של הזקנה המכובדת שעמדה בראש המשפחה, סאקה (Sakae).
זהו הזמן בו קנג'י גילה מהי "עבודת הקיץ" שלו, שהיא בעצם הייתה להעמיד פנים שהוא ארוסה של נאטצוקי ולרקוד איתה ביום ההולדת של סבתא.
בזמן שקנג'י ניסה להמשיך להעמיד פנים בתרגיל שתיכננה נאטצוקי, הוא מקבל חידה מתמטית מוזרה בנייד, בגלל שהוא גאון מתמטי כמובן.
הוא לא יכול לעמוד בפיתוי ומנסה לפתור את הבעיה.
בהמשך מתגלה שהפיתרון לחידה הזאת גורם לעולם המקביל להתנגש עם כדור הארץ, ועכשיו הגורל של העולם ושל משפחתו המזוייפת החדשה בידיים שלו.



דעה אישית:

אנימציה:
ממש הזכירה לי את האנימציה בToki wa kakeru no shojou, מה שמתברר שצדקתי כי זה אותו מעצב דמויות (הוא גם עיצב את הדמויות של אוונגליון).
האנימציה היא מצויינת האמת, מפורטת, הן בעולם של עו"ץ והן בעולם האמיתי, הוא עשה עבודה הרבה יותר טובה מהעבודה שלו ב"ילדה שקפצה בזמן", וברור גם יותר טוב מהעיצוב דמויות של אוונגליון, למרות שכן, זה לא משהו מיוחד, אבל חבל לא לראות משהו כלכך טוב בגלל האנימציה וסגנון הציור.
אנימציה מאוד מאוד טובה לפי דעתי, יש מקום לשיפור, אבל בכללי היא מצויינת.
8/10

עלילה:
מיוחדת כלכך.
אני נהנתי מכל רגע, חבל שזה היה כלכך קצר. אולי היה עדיף שזה יהיה כזה קצר, זה ידוע שבסרטים וסדרות קצרות יש יותר תקציב אז משקיעים יותר.
קודם כל, הסיפור המקורי. העולם של עו"ץ מעוצב בצורה מיוחדת, והוא מאוד מורכב ומקורי.
התפתחות העלילה התבצעה בצורה מצויינת, שילבה מתמטיקה ומדע בדיוני מרתק, וסוף סוף סדרה שמצייגת קרבות בצורה שונה.
אני אישית מעדיפה קרבות כאלו, מאשר אגרופים ודברים אחרים, כי זה יותר ריאליסטי ומקורי, מאוד מתוחכם וייחודי.
העלילה מאוד ריגשה אותי, ומתחה אותי עד הסוף.
הקומדיה גם היא מצויינת, למרות שלא היה הרבה...
אני חושבת שצריך יותר סרטים כאלו, עם עלילות מקוריות כאלו ומיוחדות... רק באמת חבל שזה לא היה יותר ארוך והיו מפתחים את זה יותר...
סרט מצויין.
9/10

פסקול
מאוד טוב.
בשונה מסדרות וסרטים אחרים, הפסקול לאורך הסרט הורגש בכל רגע ורגע, לכל מקום וסצינה היה מוזיקה מיוחדת משלה, בכל קטע היה מנגינה מתאימה שנתנה לך להיסחף פנימה.
גם שיר הסיום הוא מצויין, אני עכשיו שומעת אותו האמת, הוא מרגש מיוחד, בדיוק כמו הסרט הזה.
8/10

דמויות:
מצויינות.
התחברתי מאוד למשפחה המצחיקה והטובה הזאת, הסרט הזה גרם לי לבכות הרבה ולהתרגש, ולייחל למשפחה כזאת.
הדמויות התפתחו בצורה מדהימה, בייחוד קנג'י ונאטצוקי, שרואים את השינוי בסוף.
לכל דמות שם יש ייחודיות משלה, אפילו בדמויות במשפחה הענקית של נאטצוקי יש ייחודיות ושוני בין כל הדמויות שם, שזה נותן לך להיכנס לתוך הנעליים שלהם ולהתחבר לדמויות ולעלילה
בייחוד לרגש של הביחד והאווחה ביניהם שאפילו לא חבר משפחה כמו קנג'י הרגיש.
הם הצליחו לגרום לי להיכנס ברמה מאוד גבוה לתוך הסרט והצליחו להגיע לפואנטה ולנקודת השיא שלהם בצורה מצויינת.
אחד הסרטים הטובים ביותר שיצא לי לראות, זה לפחות ללא ספק.
9/10

הנאה:
מאוד מאוד נהנתי.
צחקתי, התרגשתי, בכיתי, שמחתי והכי חשוב, נהנתי.
הסרט הזה מדהים, אני התאהבתי בו, לאחרונה יצא לי לראות הרבה סרטי אנימה (5 סנטימטרים בשניה, קולו של כוכב, אניקורי15 ועוד..) אבל לסרט הזה אני הכי התחברתי.
ממליצה לכולם, אחלה סרט ששווה את הצפייה.
10/10

ציון סופי: 9.5/10


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה