יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

D.Gray-Man



סוג: TV
שם באנגלית: D.Gray-man
שם ביפאנית: ディー・グレイマン
יוצר העלילה והצייר: Hoshino Katsura
חברת הפקות: TMS Entertainment, Dentsu Inc., TV Tokyo, FUNimation EntertainmentL, Aniplex
שנת הוצאת המנגה: יצאה ב31 למאי שנת 2004 ועדיין ממשיכה לצאת (היוצר משום מה חולה הרבה פעמים, והפירסום מתעקב הרבה זמן).
שנת הוצאת האנימה: יצאה ב3 לאוקטובה שנת 2006 והסתיימה ב30 לספטמבר שנת 2008.
עונות: 1
מספר פרקים: 103
ג'אנר: פעולה, הרפתקאות, קומדיה, שונן
הגבלת גיל: PG - 13


שלום לכל הקוראים!
אז הסיקור שלי זה על אנימה שאני רואה כרגע, בשם D.Gray-Man.
האמת שעוד התחלתי אותה בכיתה י' (לפני שלוש שנים), כשידיד שלי המליץ לי מאוד על המנגה ואז קראתי 4 ווליומים שהשאיל לי, ובאמת התאהבתי.
בגלל שאז (התקופה שרק התחלתי לראות אנימות), לא ידעתי איפה קוראים מנגות באינטרנט, החלטתי לנסות את האנימה.
ראיתי 13 פרקים (באנגלית.. כן כן אני יודעת >< אבל זאת הייתה תקופה שראיתי סדרות באנגלית (FMA, Negima וכ'ו..)), ואז משום מה הפסקתי.
והשנה התחלתי את זה שוב (הגיע הזמן באמת ><), והינה אני עושה סיקור על זה, בדיוק אחרי שסיימתי פרק של זה =].
מקווה שהסיקור שלי טוב 3>

תקציר:

לקראת סוף המאה ה-19, אלן וואלקר הצטרף בצורה רשמית לאירגון של "מגרשי השדים" (או באנגלית Exorcists) שמשמיד את היצורים שמוכרים בשם "אקומה": נשק מכני הנוצר ע"י ארל מילניום בעזרת נשמה סובלת של המת.
לאלן יש עין מקוללת, ונשק "אנטי-אקומה" מובנה בתוך ידו שלו, המחזיק בכוח של ה"אינוסנט", זוהי מתנה שניתנה לו משליחות האל.
אלן, יחד עם חבריו לאירגון חייבים לעצור את תוכניותו הזדונית של הארל מילניום שיכולה להוביל להרס של העולם כולו וכל יצור חי בו.


דעה אישית:

אנימציה:
קודם כל, זה סגנון הציור האהוב עליי אחרי הסגנון של באקומן ומחברת המוות.
אני ממש מעריצה את הצייר+כותב הזה, הוא מצייר מקסים, בעל סגנון ייחודי ובדיוק הטעם שלי.
שם דגש לפרטים (רק התבוננות על היד של אלן או אפילו הלבוש של אאקסורסיסטס מדוייק להפליא), מצייר בצורה נקייה ויפה לעין, פרופורציונאלית ומבנה אנושי תקין ויפה.
באמת אין לי תלונות לגבי הסגנון הזה.
בקשר לאנימציה, היא ממש טובה, רוב הצפיות הישירות באיכות מעולה (ובטח ובטח שההורדות גם כן), הנופים לא חוזרים על עצמם, הסביבה והכדומה מפורט בצורה טובה מאוד, הצביעה מאוד טובה ונותנת תחושה של נפח וחיות, הסיטואציות מונפשות בצורה מצויינת ומעולה, כצפוי לסדרת שונן.
בהחלט מצויין
9.5/10

עלילה:
טוב אני עוד לא סיימתי, אני ברבע הסדרה, פרק 30 בערך (ווליום 4 במנגה), ובנתיים זה מצויין.
שונן מיוחד (לפי דעתי), שלא מכיל קרבות משעממים וחוזרים על עצמם כמו בליץ' (מצטערת ><) לדוגמא, העלילה מאוד מיוחדת, על עולם מיוחד שיש בו כוח ששמו אינוסנט (טוב זה לא הכי מיוחד, בכל עולם שונן יש איזה כוח מסויים שהעולם פועל עליו... למרות שבמקרה של הסדרה הזאת, זה לא ממש שהעולם פועל על פי הכוח הזה, זה פשוט שזה כוח שקבוצה מסויימת רוצה מאוד אותו, ומדובר פה באקומות ובאקסורסיסטס), ונער שכתור ניסיון לא נעים עם אקומות, קיבל מיקירו המת את עין האקומה וכלי נשק של אקסורסיסט בתוך ידו (ולא כמו של אקסורסיט רגיל שיש להם נשק נפרד מגופם).
עלילה לפי דעתי מיוחדת מאוד, וגם עם כל הפילרים זה עדיין מצחיק ומעניין.
העלילה מתפתחת מצויין ממה שיצא לי כבר לראות, עד כמה שהיא שונה מהמנגה, גם על פי מה שקראתי כבר וגם על פי מה ששמעתי (שהמנגה הרבה יותר טובה מהאנימה, אבל בגלל שהיוצר חולה כלכך הרבה היא כבר בקושי מתקדמת).
זה שונן מאוד מיוחד, מבין השוננים שאני יותר אוהבת (עד כמה שכבר נמאס לי משוננים לאחרונה), וממליצה בחום.
8/10

פסקול
ממש יפה.
קודם כל, השירי פתיחה וסיום, שיצא לי לשמוע כימעט את כולם, ממש יפים.
Abingdon היא להקה שמאוד, אבל מאוד, מתאימה לסדרה הזאת, לפי דעתי, למרות שהשיר של Access היה גם ממש יפה (כה יפה ששמעתי אותו אינסוף פעמים, ואפילו עכשיו אני שומעת אותו).
כימעט כל שיר פתיחה וסיום של הסדרה אני אהבתי, גם הקליפים מונפשים ומצויירים בצורה נאה ויפה שמתאימה לשירים, עשו פה עבודה יותר מנפלאה.
בקשר לOST, עשו את זה בצורה מצויינת, הכל מתאים עם כל סיטואציה, למרות שלרוב קשה לי לשמוע את הOST, בהרבה מהפרקים הם לא היו בולטים, ובקושי שמעו אותם... וחבל, OST טובים יכולים לשפר בהמון את האווירה.
ולבסוף, המדובבים.
המדובבים, פשוט מצויינים!, למרות שבהתחלה, עוד לפני שראיתי את הסדרה (כי כמו שאמרתי התחלתי את המנגה קודם), לא חשבתי בכלל שהמדובבת שעושה את אלן, תתאים (לא רק שהיא עושה את הקול שטויה אקירה מהיקארו נו גו, היא גם עושה את הקול של לוסי מאלפן לייד!), אבל במהלך הפרקים התרגלתי לקול שלה והוא נהיה לי יותר מתאים. בנוסף המדובב של לאבי מצויין, אם כן המדובב של קאמוי דיי מעצבן אותי (אחת הדמויות שאני יותר אוהבת, ושמים לו מדובב שלא ממש מתאים לו ><).
8/10

דמויות:
רוב הדמויות מאוד חמודות (מה שלא צפוי כלכך בשונן), אבל עדיין יש הרבה, אבל הרבה מאוד דמויות שהן רדודות ושטחיות.
הדמות של אלן למשל, לא עד כדי כך שטחית, הוא כן אוהב לעזור לאנשים, שזה משהו שכל דמות ראשית בשונן עושה, אבל יש לו צדדים שמיוחדים רק לו (גם שהיה לו עבר רע הוא עדיין מתנהג בצורה נורמאלית ולא נותן לאירועים מהעבר להשפיע על האישיות שלו, יש לו את הצד התחמן שמתגלה בקטע פילר בפרק 24 כשמתגלה כאלוף רמאויות בקלפים [לא פרט חשוב ככה שזה לא ספויילר], מתגלה כמעט פחדן לפעמים XD ועוד..).
דמויות שהן יותר שטחיות, הן כמו קאמוי (שיותר מידי מזכיר את ווינרי והשיגעון לפרק דברים), לנליי (שמזכירה את.. כל בת בשונן כלשהו עם ה"שנינות" לתת מכות לאחיה כשהוא מפשל), אולי גם לאבי מעט שטחי (בן סוטה, קצת פחדן ומגניב), וגם קנדה דיי שטחי (הדמות של המגניב המתבודד בעל מזג חם וחוסר חברתיות... מוכר לא?).
אבל עשו אותן בצורה טובה כזאת שלא משעמם איתן גם כשראינו את הטיפוסים האלו בכלכך הרבה סדרות
7/10

הנאה:
בנתיים, מכל הפרקים שהספקתי לראות, נהנתי מאוד.
הקרבות מעניינים, ההומור חמוד, ההתפתחות טובה, שינוי אווירה בין קרב וקרב (לדוגמא אחרי סגת קורי), האווירה נעימה ובקיצור, הנאה רבה.
ממליצה לכל חובבי השונן, ובכלל חובבי האנימות.
לא תצטרו על זה, אנימה טובה, ומנגה אפילו עוד יותר טובה ^_^.
8/10


ציון סופי: 8/10




2 תגובות:

  1. אחלה סיקור אופיר :)
    האנימה נשמעת טובה מאוד אני אראה אותה בקרוב :)

    השבמחק