יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

מדריך לציור פנים


מדריך לציור פנים
שלום לכולם!!!
אחרי הרבה זמן סוף סוף סיימתי את מדריך הפנים! (התהליך נתקע באמצע וסוף סוף סיימתי!).
כתבתי מדריך של ציור פנים בדרך שלי, מלווה בהסברים, טיפים והערות לאורך כל השלבי הציור.
עבדתי על זה הרבה זמן, מקווה שהמדריך יעזור למישהו, אם יש שאלות אתם מוזמנים בשמחה לשאול ומצטערת על החפירה הענקייתתתתת של המדריך שלי XD
(מצטערת על האיכות אגב... הסורק נדפק והמצלמה קצת... כן.. XDDD)



כלים:
חודים
נייר מקופל
מחק גדול ומחק עיפרון 
עיפרון HB - לחלק של צבעי הבסיס
עיפרון חודים 0.7 עם עופרת 2B - לחלק של ההצללות בציור
עיפרון חודים 0.5 עם עופרת 2H - לחלק של הציור עצמו והדגשת הקווים



שלב 1:
בגלל שאני רוצה לצייר פנים ישרות, שוות וטובות, אני אשתמש בקו אמצע.
קו אמצע זה קו שמחלק את הגוף, מהמצח עד לרגליים. זה דבר מאוד מאוד נוח, גם לפני הציור וגם במהלך הציור.
בתחילת הציור, כדי לבנות את הפנים והגוף על פי קו שחוצה את הגוף לחצי שווה, ככה לדעת שמציירים את גוף האדם בצורה כימעט שווה (כי אין גוף שחצי אחד שלו שווה לחצי השני).
במהלך הציור, זה טוב כדי לראות עד כמה ציירת שווה את גוף האדם. לפני שנתיים בערך, הראתי לחברה שלי ציור אחד שציירתי, שם היא סיפרה לי על קו האמצע שמחלק את הגוף לשניים, סימנה לי אותו על הציור וראתה לי עד כמה האישה שציירתי לא שווה בעליל.
(למי שרוצה לראות את הציור שציירתי אז, עם קו האמצע שסימנה לי, שיילחץ כאן).
בחזרה למדריך. מה שעשיתי פה זה ציירתי קו אמצע, באורך הפנים שאני מציירת.



שלב 2:
אחרי שציירתי את קו האמצע, אני מתחילה לצייר את הפנים.
צריך לזכור לצייר חלש! (אני תמיד מזכירה את זה לעצמי, כי יש לי את הבעיה הזאת לצייר חזק מידי XD).
בנתיים זה נראה מוטציה, אבל כל ציור מתחיל ממשהו, כרגע ציירתי רק צורה כללית, כדי שיהיה לי בסיס לשפר וללטש עד שאגיע לתוצאה שאהיה מרוצה ממנה.
המשכתי וציירתי צוואר (גם הוא מוטציה, גם קצר מידי וגם צר מידי).
כמו שאמרתי למעלה, ככה זה תמיד מתחיל, לא להילחץ מזה XDDDDD.
בציור הראש והגולגולת והפנים, אין לי ממש חוקים. אני הולכת על פי תחושת העין והאינטואיציה שלי, אם אני לא בטוחה במשהו אני גם מציירת קו לעיניים.
יש באמת מדריכים שמסבירים איך לצייר את הפנים בעזרת עיגולים ומשולשים, וזה באמת נחמד להתחלה, אחרי זה באמת כדאי לנסות למצוא לך את הדרך שנוחה לך איך לעשות את זה.



שלב 3:
אחרי שציירתי איזה בסיס (מעוות, אכן כן XD) של הראש, העברתי את קו האמצע שציירתי בהתחלה לאורך כל הראש 
(בגלל שהתחלתי מציור קו האמצע, לא הייתי בטוחה איזה גודל של ראש אני אצייר, לפעמים קו האמצע שאתה עושה קטן מידי ואי אפשר לצייר עליו ראש בגודל הקו).
שיפצרתי את הראש, אבל עדיין לא הגעתי לתוצר שאני מרוצה ממנו, אז אני אמשיך לעבוד עליו בהמשך, לפעמים רק אחרי שמוסיפים את העיניים, האף והפה, אתה רואה תקלות שלא התגלו לפני שהוספת אותם.
לפעמים אתה אפילו מגלה תקלות ודברים לא טובים אחרי שהגעת כבר לשלב השיער (זה דבר שקורה לי הרבה האמת, גם בציור הזה).
בנוסף תיקנתי גם קצת את הצוואר, עיגלתי את הגולגולת וניסיתי לשמור על קווים עדינים ורכים עד כמה שאוכל, שלא ייקרה מצב שהציור לא יהיה בר שינוי, 
אחרי הכל אלו שלבים מוקדמים של הציור ואתה אף פעם לא יכול לדעת מה ייקרה ולאן הציור הזה יוביל אותך כשאתה לא מתכנן משהו מראש, כמו בציור הזה שאני זורמת עם הפנים שיוצאות לי ולא מתכננת מי לצייר (למשל, אני האמת רציתי לנסות לצייר אישה, וזה יוצא לי פנים של גבר).
אני יודעת שזה לא קשור למדריך, אבל בקשר לפנים של אישה וגבר, יש הבדלים משמעותיים, לנשים הסנטר פחות בולט לעומת גברים, ועצמות הלחיים יותר בולטות (כך גם הרכות).



שלב 4:
אחרי השלב השלישי, המשכתי לנסות לשפצר את הפנים, הגולגולת ולתקן את הצוואר (עכשיו לצוואר יש מבנה יותר טוב, הדגשתי את השרירים בצוואר בגלל שהשרירים של גבר יותר בולטים, הארכתי אותו לאורך הנכון וסימנתי את השרירים הבולטים שיש בצוואר והתחלתי לבנות את הבליטה בהמשך שנוצרת בגלל עצמות הבריך).
הבנתי שאם יש בעיות בפנים, אוכל לגלות אותם רק אחרי שאוסיף פנים (כמו שהסברתי בשלב 3 שיש מצבים כאלו, ואפילו דיי הרבה), אז התחלתי להוסיף פרטים בפנים. (לפני זה מחקתי את קו האמצע, כי באופן כללי סיימתי לבנות את הצורה הכימעט סופית (אבל לא לחלוטין) של הפנים.
אני תמיד מתחילה מהאף, כי הכי קל למקם אותו בפנים, יש לו מיקום ברור שלא קשה לפספס (אם יש לכם בעיה בלמצוא את האמצע ולמקם את איברי הפנים, אל תמחקו את קו האמצע כמו שאני עשיתי, אלא תשאירו אותו).
את האף, אני ממקמת תמיד בקו עצמות הלחיים, שם הוא אמור להיות (כמו שאמרתי, זה למה אני מתחילה ממנו, כי הכי קל לצייר אותו), ישר אחרי זה, אני מציירת את הפה, בגלל שהוא נמצא ממש כמה סנטימטרים מתחת לאף (אני לא מודדת את המרחק, אני מציירת אותו על פי האינטואיציה שלי).
כבר אחרי שציירתי רק את האף והפה, שמתי לב לבעיות שהיו בחלק של העיקול של עצמות הלחיים לסנטר, והתחלתי לתקן אותן (אבל לא את כולן, קודם כל אני יצייר את העיניים).



שלב 5:
לאחר שהוספתי את האף והפה, שיפצרתי וליטשתי עוד את הפנים, הגולגולת והצוואר, ציירתי ומיקמתי את העיניים.
את העיניים מיקמתי איפה שאמורות להיות הרכות, שזה קצת מעל עצמות הלחיים (אחרי הכל האף הוא איבר ארוך שהעיקול הזה שרואים בפרופיל של סוף האף ומתעגל בגלל המצח נמצא ממש בקו תחילת העין, ממש בתחילת הרכות.
בחרתי מרחק קבוע שיהיה מהעין עד לחלק של צידי הפנים ברכות, ציירתי עין אחת (באורך שנראה לי בסדר), לקחתי רווח של עין אחת שיהיה בין שתי העיניים, וציירתי את העין השנייה באותו גודל, מנסה לדייק ולא לצייר חזק במידה ולא ייצא לי טוב.
בגלל שלא תיכננתי מה אני אצייר, ציירתי חלש הכי שאני יכולה, לפני העיניים בתמונה למטה ניסיתי 3 סוגים שונים של עיניים, לראות מה יותר מתאים ולבסוף בחרתי בתוצאה הזאת. (בהמשך אמשיך לשפצר את העיניים מכיוון והן לא שוות כלכך).



שלב 6:
אחרי ששיפצרתי את צורת העיניים, הוספתי את גלגל העיניים והברק של העיניים.
הוספתי גם את הגבות (שגם אותן צריך ללטש בהמשך). ליטשתי עוד קצת את הפנים אבל לא יותר מידי .
שימו לב שאני בטעות כבר השתמשתי חזק בעיפרון, אל תעשו מה שאני עשיתי, זה הרגל שאני לפעמים לא שמה לב שאני עושה וזה הורס הרבה מאוד ציורים שלי.
אין ממש דרך להעלים חריטות, אפשר לנסות לטשטש אותן עם הצללות ולהוסיף כל מיני דברים עליהם (נגיד היה לי ציור שעל הלחי של הבחור היה חריטה, והוספתי קעקוע על פניו עדי להסתיר את זה. (יצירתיות זה חשוב בקטע הזה XD).



שלב 7:
בשלב הזה ליטשתי עוד את הצורה של הפנים (הגדלתי את עצמות הלחיים בניסיון לייצב אותן וליישר אותן לאותו קו גובה) והוספתי לפנים את האוזניים.
את האוזניים אני תמיד מציירת אחרי שמיקמתי את כל האיברים בפנים ואחרי ליטוש ותיקון שלהם, מכיוון שצריך את מיקום האף והעיניים כדי למקם את האוזניים במקום הנכון.
האוזניים נמצאות בין קו סוף העיניים (החלק העליון של העין) וקו תחילת האף (הנחיריים). זה לא תמיד נכון, זה לפעמים קצת מתחת לקו הנחיריים, אבל זה המיקום הכללי (זה כמו שרוחב האגן הוא לא בדיוק ברוחב הכתפיים אצל נשים, אבל קרוב מאוד).
המשכתי את החלק של הכתפיים ועצמות הבריח, עיצבתי עוד קצת את הצוואר והגולגולת.
תזהרו מאוד לא ללכלך את הפנים, תראו בצד של הלחי של הדמות שעשיתי יש לכלוך, רוב הסיכויים שאני אסתיר את זה עם השיער, אבל אל תבנו על דברים כאלו, נסו להשאיר את הדף כמה שיותר נקי).
אני אישית, תמיד שמה דף מתחת ליד המציירת שלי, כשהזיעה ביד משתלבת עם העופרת של העיפרון, זה מורח את הציור (גם אם העופרת לא רכה). אתם יכולים לקרוא על אסטתיקה וניקיון בציור במדריך נוסף שכתבתי.



שלב 8:
בשלב הזה המשכתי ללטש את הצוואר, השרירים והכתפיים. אחרי שסיימתי עם זה, עברתי לחלק הקשה - השיער.
שיער זה דבר ממש חשוב, גם במציאות וגם בציור, שיער יכול לגרום לפנים להיראות שונה ברמות קיצוניות עם כל סגנון וסגנון.
עברתי 5 סגנונות שיער שונים עד שהגעתי לסיגנון הזה (ציירתי ממש חלש וממש בזהירות כדי לא ליצור קווים בלתי מחיקים (שעדיין אפשר לראות שיש כאלו).
ניסיתי שיער ארוך, קצר, מתולתל, חלק, בלי פוני, עם פוני, עם שמונצים בלי שמונצים וחיפשתי משהו שמחמיא לפנים האלו. 
כשהתאמצתי לחשוב קצת, ראיתי שיצא לי מבנה פנים דיי דומה לפנים של סבסטיאן, ואחרי שניסיתי את סגנון השיער שלו, זה באמת נראה טוב עליו (אז בחרתי בסיגנון השיער של סבסטיאן, כמובן בגלל שלא תיכננתי לצייר את סבסטיאן, הוא לא בדיוק נראה כמוהו, צורת העיניים והשפתיים לא תואמת).
ציירתי ממש חלש, עם קווים מהירים וזורמים, בשיער חשוב מאוד הזרימה, הקווים השלמים והעגולים, שלא יהיו סימטרים ושבורים, כמו שאתם רואים, יש לי כמה קווים שבורים בקצוות (שמאוחר יותר אני מלטשת).



שלב 9:
בשלב הזה בדקתי שהכל תקין, 
בחנתי טוב טוב את הכל, לבדוק שהכל שווה, שאני אוהבת את התוצאה, 
ואחרי שבחנתי בצורה דקדקנית את הציור, וכמובן ניקיתי עוד את הציור, עברתי להדגשת הקווים של הציור, לא חזק ברמת חריטה וגם לא חלש מידי.
זה שלב חשוב, לא כדאי לזלזל בו, כי כניראה שיישארו סימנים אם תנסו למחוק את הקווים במידה ותרצו לתקן.



שלב 10:
אחרי שהוספתי אישונים בעיניים והדגשתי מעט את הקווים (אבל לא בהרבה, אף פעם אי אפשר לדעת אם פיתאום תרצה להוסיף משהו), התחלתי בצבע הבסיס של השיער.
זה מונח שאני המצאתי, למרות שבטוח כולם משתמשים בזה (פשוט בחרתי לקרוא לזה בשם XD). צבע בסיס זה הצבע הכללי והמקורי של החלק שאתה צובע, לפני ההצללות.
זה בשבילי צבע בסיס שכבה ראשונה, זה למה צבעתי בלי למלא חורים, כי אני יצבע בשכבה יותר חזקה וימלא את החורים.
ולפני שצבעתי בצבע הבסיס את השיער, הסתכלתי על הפנים וראיתי תקלות שלא שמתי לב לפני הוספת השיער (כמו שאמרתי בשלב 3), אז תיקנתי, שיפצתי והגעתי כימעט לתוצאה שאני מרוצה ממנה (עוד ליטושים אני עושה גם אחרי ההצללות).
ליטושים זה תמיד טוב, ותמיד צריך להיות פתוחים לשינויים ותקלות שאתה רואה אפילו בסוף הציור, זה למה אני תמיד מדגישה לצייר חלש, מניסיון כואב מאוד.
הייתה לי פעם אחת טעות ענקית כשגיליתי שרציתי כבר לסרוק, טעות שממש קשה לתקן (מי שרוצה לשמוע שישאל, אני לא יודעת אם כולם רוצים לשמוע את החפירה הזאת XD).



שלב 11:
בשלב הזה, התחלתי משימוש בצבע בסיס 2, מילאתי את החורים ובו זמנית תיקנתי קווים לא תקינים בשיער.
אחרי זה דאגתי לניקיון הדף, ניקיתי מאוד בזהירות בחלקים הקטנים (עם המחק עיפרון, מאוד שימושי ויעיל), ובמקומות פתוחים עם מחק גדול.
גם דאגתי לנקות את המחקים לפני שמחקתי שוב, שלא אמחק עם המחק כשהאזור מלוכלך ובמקום לנקות את הדף אלכלך אותו עוד עם לכלוך שלא יירד (ממש כדאי להיזהר, כשאתם מוחקים עם מחק מלוכלך ממחיקה קודמת, הליכלוך הזה לא יירד בקלות, אם בכלל).
מחקתי את הגבות שרואים מתחת לשיער (לפני צבע הבסיס השני כמובן), ליטשתי אפילו יותר את הפנים, סידרתי את הקווים שיהיו נקיים וישרים (הם עדיין לא מספיק נקיים וישרים ויש ליכלוך בסנטר, שאתקן בשלבים הבאים).
אחרי כל זה, וצבע הבסיס השני, התחלתי בהצללות. אני לא אסביר את כל התהליך, בשביל זה יש את מדריך ההצללות שכתבתי שאתם מוזמנים לקרוא, אבל אסביר באופן בסיסי.
כשאני מתחילה להצליל, אני קודם כל עושה הצללה רגילה כמו שיש בסדרות האנימה (אני מצלילה באופן סימטרי, במקומות שיש צל, ופשוט צובעת שם בצבע חזק יותר מהבסיס השני).
אחרי זה אני עושה בשיטת הגוונים, שבה אני כימעט תמיד משתמשת.
במקום שהאור יותר מגיע אליו, הצללתי יותר חזק, וככה התקדמתי כשאני לוחצת פחות ופחות חזק על העיפרון, וכך הצבע בהיר ובהיר יותר ככל שמתקדמים, עד שמגיעים לצבע המקורי של החלק שמצלילים, כלומר צבע הבסיס השני.



שלב 12:
בשלב הזה סיימתי את כל ההצללה, הוספתי את עצמות הבריך (שיצאו לי גדולות באופן מוגזם להחריד, לא לדאוג זה לא יישאר ככה לעוד הרבה זמן).
תיקנתי את העיניים שייראו יותר דומות למבנה של סבסטיאן, הגדלתי את העיקול בשפתיים שיהיה יותר דומה לפה של סבסטיאן, תיקנתי וליטשתי את השיער, הכתפיים, הסנטר ועוד כל מיני דברים.
הצללתי את הפנים, האוזניים, העיניים, הלחיים, הצוואר ועצמות הבריך.
אחרי זה המשכתי לנקות את הציור, שייראה אסתטי ויפה (ציור נקי הרבה יותר מושך לפי דעתי מציור מלוכלך [כמובן שיש ליכלוך יפה, כמו בציורי פחם וליכלוך לא יפה]).



ולסיום:
השלב הסופי, בו עשיתי ליטושים אחרונים, תיקנתי את עצמות הבריך והגדלתי את הכתפיים (אפילו הגדלתי אותם יותר מידי, הן בסנטימטר יותר רחבות ממה שהן אמורות להיות).
חיזקתי את ההצללות בשיער וההצללות בפנים ובגוף, ליטשתי ותיקנתי דברים אחרונים ובגלל שהיו ליכלוכים ברקע שלא יכולתי להוסיף, הוספתי ליכלוכים בכוונה על הדף שזה ייראה שתיכננתי לעשות את הדף מלוכלך.
אחרי זה חתמתי את החתימה שלי ואת התאריך, כתבתי את השם של הדמות, צילמתי את הציור, ערכתי את התמונה, וזהו!!
למי שרוצה, כדי להימנע ממריחות והריסת הציור, כדאי להשתמש בספריי פיקסאטיב (הסברתי עליו במדריך ההצללות שלי, שכדאי לקרוא אותו).
ו.. זה מה שיצא!!!! @#$%^&*









ועד כאן המדריך שלי
מקווה שעזרתי, ושהמדריך עזר, ושוב מצטערת על החפירה הענקית.
לשאלות, הערות, בקשות וכל דבר אחר, אתם מוזמנים להגיב בפוסט או לשלוח לי הודעות פרטיות D:

תגובה 1:

  1. תנקיו ורי מאץ'♥♡★☆■□●○▪♥♥》♥♡♥♡♥《¡¿¡¿¡¿¡¡¡

    השבמחק